Friday, October 4, 2013

Ma polegi surnud vol 2!

4. 10

  Noneh, meil on kodu!

  Too koht, mida me mingipäev vaatamas käisime, imes lurinal, kuna see asus Praha 14-s(linnaosade süsteem, vanalinn on 1 ja mida suurem number, seda kaugemal kesklinnast), seal puudus pesumasin ja Mihkel sai poole korteris vaevu püsti seista. Pluss oleks mu koolitee tähendanud kahe bussiga ja kahel erineval metrooliinis sõitmist, mis oleks kokku võtnud poolteist tundi. 

  Õnneks oli Mihklil kui Erasmuse tudengil järgmisel päeval vaba päev, mille ta kulutas maaklerile helistamisele ja korterite vaatamisele. Selle tulemusena on meil nüüd korter Praha 5-s(kaks peatust meie vanast korterist lõunasse). Täitsa eraldi, normaalse vannitoa ja hunniku kappidega. Ainus jama on küpsetusahju puudumine. Ilmselt tuleb risotode ja pastade vaaritamise oskused mängu panna. 

  Kolimine möödus isegi võrdlemisi valutult, kuigi ma tellisin alul liiga väikse takso ja isegi suurde mahtusime me vaevu ära. Oma ülimas geniaalsuses olime me alles hoidnud ja kaasa pakkinud kõik salvrättidest pesupulbrini ja maitseaineteni. Mis ühtlasti tähendas, et pidime neljandale korrusele tirime 150 40-kilost kotti ja kohvrit. Pildid uuest kodust ilmuvad siia tänase päeva jooksul, praegu on need Mihkli telefonis. 

  Kooli osas on kõige suurem ja olulisem uudis see, et selle semestri teema polegi maastikuarhitektuur( http://www.youtube.com/watch?v=3GwjfUFyY6M ), vaid hoopis rowhousing. Rowhousing on sisuliselt kõige vanem ja tavalisem arhitektuuritüüp ehk tihedalt üksteise kõrval asetsevad eramajad väikse aiaga. Meie projekti puhul on krundi suurus 6*12*10 meetrit ja see asub Praha 9-s tiigi ääres. Seekord on meil ka reaalsed kliendid, kelle soovidele põhinedes me oma ideid realiseerima hakkame. Igal juhul saab põnev olema.

  Üldiselt läheb sellel aastal ikka väga kiireks, kuna ainete mahud ja tempod on hüppeliselt tõusnud. Pea igas aines tuleb kirjutada essee, kaks eksamit, kodutööd ja esitlus. Rääkimata mu praegusest lemmikainest sotsioloogist, kuhu me peame igaks tunniks essee kirjutama. Õnneks vaatleme me seda teemat arhitektuuri ja urbanistika punktist ja õppejõul on normaalne inglise keel, mis üllataval kombel on meie õpetajate seas harv nähtus. 

  Mihkel hakkab sellel semestril tegelema hoopis moe- ja tootedisainiga. Üks põhilisi ülesandeid on disainida uusi tooteid ühele nahkkotifirmale ja teine disainida valgustifirmale. Ja kui kõik hästi läheb ja ta saab ka järgmiseks semesteriks jääda, saab ta oma töid ka üle Atlandi ookeani galeriidesse müüki saata. 

  Leidsime turu! Nüüd saame köögivilju ja juustu osta poole odavamalt kui Tescost ja ma plaanin endale moodustada väikse sõnaraamatu tšehhikeelsete toiduainenimedega, et ma teaks, mida ma ostan :D

  Meil on nüüd ka tšehhi telefoninumbrid. Vanalt numbrilt mind kätte ei saa, aga kui on miskit olulist, siis jätke sõnumistesse või feissbukki mulle teade ja ma saadan numbri. 

   Riidekuhjade otsas ahastades, 


Sirkka Johanna

2 comments:

  1. Ma arvasin et Tesco on ainult UK's (Mitte, et ma researchi teinuks) aga noh ärikas londonlane nagu ma olen ega zone 9st kaugemale ei näe... :D nali, äge, et teil kodu, ma olin terve suvi kodutu, tom on siiani aga hõissa ühikas - ja samuti hõissa PASK, aga elu lihtsalt testib meid kõiki...

    ReplyDelete
  2. nNIII TORE ET KÕIK ON TORE!!!! JÄLLE!!! :D Good luck kutid ja have fun as well.

    ReplyDelete